söndag 11 september 2011

Nöje och nytta

Ja denna helg har bjudit på både nöje och nytta. Igår åkte jag tillsammans med mina systrar Marlene och Beatrice till GeKås för att shoppa loss ordentligt och shoppade det gjorde jag med besked. Tanken var att handla vinterkläder till Madelene lite smått och gott till lillen i magen och även att börja köpa lite julklappar så slipper jag stressa med det in i det sista. Vill inte behöva stressa i jul med en liten bebis, vill bara kunna njuta av min lilla familj och av att det är jul. Men som alltid när man åker till GeKås så blir det lite mer än man tänkt. Mitt i allt shoppandet så blev vi hungrig allihopa och eftersom vi är systrar så blir vi likadana utan mat, så vi gick upp och testade maten i restaurangen. Bra priser och helt ok mat, mätta blev vi till en billig peng, helt i GeKås anda ;) Med ny energi kunde vi sen fortsätta shoppandet, och mycket blev det. Trodde verkligen inte att vi skulle vara borta så länge som vi var, vi var framme halv tolv och ställde oss i kassan halv åtta men kul hade i och många fynd fick vi med oss hem. Är så glad att jag hade mitt gravidbälte på mig för jag hade haft mycket mer ont i bäckenet utan det, nu klarade jag mig en hel dag och fick inte jätteont förrän jag kom hem. Måste bara säga också att jag helt klart har världens bästa man! När jag messar honom och skriver hur mkt jag gjort av med så får jag till svar "Det löser sig! Puss" helt underbart svar :) När vi är hemma i Klippan igen så blir det lite soffmys med pappa och Pernilla som varit och gjort Martin och Madelene sällskap under dagen. Kollade på Mia Skäringers "Dyngkåt och hur helig som helst" riktigt roligt synd att vi missade början.

Dagen har varit seg, blir väl så efter en heldags shopping. Men har varit riktigt flitig ändå idag och faktiskt fått gjort en hel del nytta. Har packat upp alla fynd från igår och visat upp dem för Martin och Madelene. Madelene är så kul att köpa kläder till för när jag packade upp påsen med hennes kläder så gjorde hon glädjerop och visade stolt upp sina nya kläder för pappa Martin. Hon provade sin nya overall också och hon kommer bli så fin i vinter i den och varm och go kommer hon vara. Har fått sorterat alla de minsta bebikläderna och tvättat ett par maskiner tvätt. Jösses vad smått strl 50 är om man jämför med kläderna Madelene har nu. Jag är så nyfiken på vad det är i magen, hoppas bebisen kommer snart! Har hunnit röja lite och dammsugat en snabbis här nere också, men viktigast av allt så har vi busat, lekt och pysslat med vår älskade Madelene. Känns helt klart som en produktiv dag trots att jag kännt mig lite småseg. Madelene sover nu gott sen en timme tillbaka och Martin o Jag myser i soffan och kollar på Idol. Ha en fortsatt bra söndag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar