söndag 4 september 2011

Kalas

Hann med mycket igår och jag hann dessutom klart enligt min lilla tidsplan jag hade för dagen och inte mycket stress blev det heller för ovanlighetens skull. Mormor och morfar kom till tre-kaffet det gjorde även pappa och systrarna. Så vi började med att provsmaka dagens bull- och kakbak. Jag fick med beröm godkänd och det var verkligen goda bullar jag hade gjort och mina chokladsnittar hade blivit helt perfekta, ibland så lyckas även jag. Sen vid femtiden så kom moster och kusinerna på besök, visserligen var inte Patrik med men det har börjat bli svårt att samla alla så tycker det var kul att vi ändå kunde ses så många hemma hos oss. Visserligen var det ett bra tag sedan vi fyllde år men det har bara inte blivit av innan.

Fick lite presenter också, Martin och jag fick varsin jättefin orkidé. Min moster hade frågat i affären efter en blomma som klarade att bli misskött och fick då till svar att det var en orkidé jag skulle ha, min moster känner med andra ord mig och vet att jag inte är så duktig med blommor men dessa var verkligen fina så ska försöka få de att klara sig. Hade varit kul också om man hade fått de där pengablommorna att blomma om, tips mottages tacksamt :) Fick fin ljushållare av Marlene och pappa är ute i god tid och har köpt fint julpynt till oss (Heja Rögle). Beatrice hade köpt söta porslinselefanter i Polen för tydligen så är det bra att ha elefanter hemma. Mormor och morfar gav oss ett kuvert fyllt med pengar och en grilltermometer så vi kan ha stenkoll på hur varm vår mat är när vi grillar mm. God mat och trevligt sällskap är aldrig fel och det var hur trevligt som helst med nästan alla samlade igår. En lyckad kväll, tack alla som kom och tack för de fina presenterna.

1 kommentar:

  1. Marlene Göransson4 september 2011 kl. 22:14

    Tack ska ni ha för igår. Jag hade jättetrevligt och roligt att du tyckte om min och pappas present. Det blev ju jättesnyggt med de lila ljusen Martina. Jag älskar dig min älskade stora syster. Snart är det jag som fyller år ;)

    SvaraRadera