tisdag 6 september 2011

En dag till

Ja denna dagen har det också varit fullt upp men på ett bra sätt. Även denna dag har varit underbar på alla sätt och vis kommer jag fram till när jag tänker på dagen som gått. Dagen startade med härlig sovmorgon och det var faktiskt alarmet som väkte oss och efter det så hör man hur Madelene sitter och sjunger i sin säng, kan man vakna upp på ett bättre sätt undrar jag, tror knappast det. Martin jobbade hemifrån idag så vi åt frukost ihop alla tre och det är så mysigt när vi kan göra det. Sen var det dags för fortsatt inskolning för Madelene. Idag gick det ännu bättre och hon var inte alls blyg och började leka direkt, brydde sig inte alls om var mamma var någonstans. Det är så skönt att se att hon klarar det så bra, hon påminner lite om Zigge faktiskt om man nu kan jämföra med en hund :) Efter fruktstunden sprang hon och gav mig en kram som en slags bekräftelse på att hon inte glömt att mamma var med. Men efter den var det dags att gå ut en sväng och det gillar ju vår lilla fröken. Kan säga att det var svårt att få med henne hem när det var dags att gå. Så imorgon ska jag lämna henne en längre stund och testa gå hem och jag tror det kommer gå hur bra som helst.

När vi kom hem från inskolningen så kom snickaren hem till oss för att börja riva i badrummet, nu går det undan känns det som. Ska försöka få ut lite bilder, är egentligen inte så mycket att se kanske men vi tycker det ska bli så skönt att få det klart. Jag har även varit på barnmorskekontroll idag. Nu var det på nytt ställe, går inte där jag gick innan eftersom de omorganiserat i mödravården, flyttade med min barnmorka så jag skulle kunna ha samma barnmorska tiden ut men när jag kommer dit idag så är det inte henne jag möter för hon har tydligen blivit sjukskriven så jag fick en ny iaf. Spelar väl egentligen inte så stor roll men lite lustigt iom flytten och allt. Hur som helst så såg allt bra ut, bebisen hade lite hög puls bara efter att ha blivit petad på men den sjönk till normalt efter en stund. Hon eller han gillade inte att BM trykte så hårt för att kolla var huvudet var någonstans, och jag tyckte det var ganska otrevligt jag med. Mina värden såg bra ut och jag behöver fortfarande inte äta järntabletter. Fick ställa mig på den där läskiga vågen idag också och jag har ju inte vägt mig sen inskrivningen, men blev glatt överraskad när det visade sig att jag "bara" gått upp 9 kg.

Framåt eftermiddagen sen så kommer en ny pengaöverraskning, de ringer från jobb och undrar om jag kan jobba. Jag som inte trodde det skulle bli så mycket jobb nu efter att mitt sommarvikariat tagit slut blev glatt överraskad. Efter lite pysslande med att Martin ändrat om sina tider lite och moster Marlene är snäll och ställer upp så kunde jag tacka ja till att jobba onsdag och torsdag natt. Det är goa pengar det! Jag är så lyckligt lottad som har en så underbar man och en underbar familj om ställer upp och hjälper till.

När Martin slutat jobbet för dagen så passade vi på att leka och busa ute hela familjen. Madelene är helt galen i sin studsmatta det är så härligt att se henne. Hallon plockade vi och det tycker hon är kanongott, men jag hoppar gärna över att provsmaka eftersom jag inte alls gillar bär. Hon bjöd in oss på lek i sin lekstuga och vi bara mös. Hon är så underbar vår lilla tjej, tänk så betydelselöst vårt liv hade varit utan henne. Älskar henne över allt annat <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar