måndag 31 januari 2011

Bebismys och bad

Tidigt i morse (kl 9.00) skulle vi vara hos tatueraren i Ängelholm. Marlene, Beatrice och jag ska tatuera oss samtidigt och göra varsitt motiv. Så idag var vi där för en konsultation och tidsbokning. Fick tid i slutet av april och jag vet att Beatrice egentligen inte vill vänta så länge men så kan det bli ibland. Bra med lite tid också så hinner man spara ihop pengar. Tänker inte avslöja våra motiv än för det kommer bilder på det sen när det väl är dags.

Efter tiden hos tatueraren så åkte jag och Madelene hem till Jannike för att träffa hennes och hennes goa ungar. Det var alldeles för längesedan vi sågs och nu har ju lille Max tittat ut också. Så liten och så söt, tänk att man faktiskt glömmer så fort hur små de en gång varit. Tänk liksom att vår lilla Madelene varit så liten helt otroligt, nästan så jag blir lite glansig i ögonen när jag tänker på det. Så ovant det var också att sitta med ett sådant litet knyte i famnen, trodde nästan Madelene skulle bli lite sotis när jag satt med en liten i knät men det blev hon inte. Hon tyckte det var lite spännande och kittlade honom lite under sina pyttesmå fötter.

Nu ikväll har vi varit iväg på babysim som vi gör på måndagar. Idag gick det mycket bättre i vattnet och det var skratt och plask hela tiden och inte det minsta kink. Tror det har mycket att göra med att vi varit tillsammans hela dagen och att jag inte kommer stressad och hämtar henne och stressar iväg för att hinna ner i vattnet i tid. Barn är känsliga och märker sånt på mamma direkt, en glad mamma resulterar i en glad bebis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar