torsdag 27 januari 2011

Uppsägning

Idag har jag efter lite velande fram och tillbaka sagt upp mig på mitt nya jobb. Jag har haft ångest och en stor klump i magen nu hela veckan och det var längesedan jag hade den obehagliga känslan. Det funkar helt enkelt inte att arbeta på enbart provisionslön och sen är jag alldeles för snäll för att vara säljare känner jag. Men nu har jag provat på det och vet att detta är inget för mig. Samtidigt så fortsätter jag sökandet efter mitt drömjobb och hoppas att det kommer inom snar framtid.

Här hemma har vi försökt få Zigge att vänja sig vid marsvinen för han jagar upp sig själv och blir jättestressad stackaren. Men nu efter att ha fått nosa och pussa lite på dem så verkar det ha lugnat ner sig lite. Martin har pysslat om dem riktigt idag och klippt klorna på dem och borstat dem lite också. Jag tänker att ju mer vi hanterar och pillar på dem desto fortare borde de ju vänja sig vid oss.

Nu idag har jag haft lite tid över och kunnat sitta och pyssla lite med Photoshop, tänk vad lite redigering kan göra för en bild. Jag är verkligen inget proffs men tycker det är kul att testa mig fram och lär mig hela tiden nya saker. Och kan man inte det så går det att googla hur man ska göra. Ligger lite efter i min fotoutmaning det är den 27 idag så jag borde ha publicerat 27 bilder men jag har bra fått ut 12 st så det kommer bli mycket bilder på bloggen framöver nu tills jag kommit ikapp (om jag kommer ikapp).

1 kommentar: