tisdag 18 januari 2011

Första arbetsdagen

Har varit ute på fält idag för första gången. Sov oroligt inatt för jag var nervös och det blev inte bättre när det var dags att gå upp. Jag var så nervös innan jag åkte hemifrån att jag trodde jag skulle kräkas. Men när jag väl kommer fram till det första stället blir det som att jag går in i en roll, nästan som en skådespelare och nervositeten släpper lite. I det stora hela har det gått bra idag, missade säkert lite information när jag presenterade tidningen men det kommer väl, allt sitter inte där ännu utan det tar nog ett par gånger att komma in i det. Intervjuerna gick också bra tyckte jag, samma där det var ju första gången och jag hade en liten fusklapp till hjälp. Fick till och med sålt på dagens sista besök. Det var hos en tatuerare vilket var intressant och efter jag var klar så passade jag på att fråga lite och få idéer till hur jag skulle kunna bygga på min ena tatuering på ett snyggt sätt. Så nu är jag sugen på att fixa till den och vill göra det NU, men får allt spara lite pengar först. Hade glömt så trött man faktiskt blir av att jobba, helt slut är jag och trött i huvudet på ett sätt jag inte brukar vara.

När jag kommer hem och kollar brevlådan så har vi fått brev från kommunen. Det gällde dagisplats till Madelene så from den 14 februari kan hon skolas in. Visserligen fick vi inte första hands alternativet men får ju ta detta så länge och kanske byta i framtiden. Vi har ju ett dagis bara 200 meter bort och det hade varit helt perfekt om hon kunde vara där ju. Men skönt att det löser sig med plats till henne, ska bli intressant att se vad hon tycker om dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar