måndag 15 augusti 2011

En dålig dag som blev bra

En arbetshelg på 24 timmar tar nog ut sin rätt både mentalt och fysiskt, eller så är det bara graviditetshormonerna som har spelat mig ett spratt idag. För när jag vaknade insåg jag att min älskade dotter gett mig sovmorgon och vi gick inte upp förrän ca halv åtta. Hon var på ett strålande humör och satt och sjöng i sängen när jag kom in till henne, jag var på strålande humör och vi hade det allmänt mysigt en stund innan vi gick ner för att äta frukost. Allt var frid och fröjd men så plötsligt så bara ändras mitt humör och jag blir arg och irriterad på precis allt känns det som. Känns inte alls bra och allt är bara skit, dagen som började så bra förvandlades till en riktig skitdag. Efter frukosten var det dags att ta tag i alla tråkiga måste som hela tiden måste göras. Trots att Martin varit duktig och tvättat undan i tvättstugan så det nu är nästan tomt så såg jag inte det så positivt som jag borde för det kändes bara som mer jobb för mig att fixa med just nu, det hängde liksom tvätt över allt och den skulle ju sorteras undan den med. Men samtidigt kände jag tacksamhet att han varit duktig, snacka om dr Jekyll och mr Hyde. Allt bara gick emot mig men då var Martin gullig och ringde och pratade med mig en stund, tur han inte tar åt sig när jag har mina såna här stunder, här är verkligen en klippa jag kan luta mig mot.

När Madelene vilade middag passade jag på att moppa golven och efter att jag ätit lite lunch och suttit ner en liten stund så kändes allt plötsligt mycket bättre. Madelene var fortfarande på strålande humör och hur kan man fortsätta tjura när man har en liten guldklimp som henne som förgyller tillvaron och showar för att gör mamma glad. Efter att vi fikat lite så gick vi upp och sorterade tvätt, Madelene var duktig och hjälpte till. Hon riste alla kalsonger och trosor och skakade de rätt och sen gav hon de till mig så jag kunde vika dem, mammas lilla hjälpreda. En runda till affären hann vi också med innan pappa Martin kom hem från jobbet. Eftersom Madelene sov sen middag så har allt blivit lite förskjutit idag och hon var med när vi åt mat och sen tittade vi på nyheterna. Kvällen avslutades med en halvtimme i trädgården, tänka sig det var faktiskt fint väder nu ikväll och det var på lilla frökens initiativ vi skulle gå ut. Innan Madelenes läggdags så gick vi ner och duschade alla tillsammans, vi får fortfarande plats alla i duschen fast magen tar stor plats nu. Madelene var så gullig och tvättade mammas magen och extra mysigt var det att bebisen svarade på det med en liten kick, men tror inte Madelene kände den tyvärr. Kan inte annat än att vara glad och lycklig ju när jag har världens underbaraste familj, så därför är det så skumt när vissa dagar blir så här. Men jag skyller det som sagt på en lång jobbehelg och gravidhormoner. För jag är VÄRLDENS lyckligaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar