fredag 19 augusti 2011

Veckan som varit

Tisdag
Madelene och jag hade en riktig lekträff här hemma. Jannike och Emma kom på besök med sina små barn, vi träffas alldeles för sällan alla tre och det får vi hoppas det blir ändring på. Så kul att träffas och bara vara, snacka lite skit, fika lite och bara sitta och titta på när de små leker. Det är så underbart med barn, älskar livet som mamma ♥

Onsdag
Veckans första arbetsdag, ledigheten efter helgen går alldeles för snabbt. Innan jag åkte till arbetet hann jag åka och besiktiga bilen och tvätta en maskin tvätt. Bilen gick igenom som tur var och vi kan köra med den i ett år till förhoppningsvis utan problem. Alltid lika skönt när bilen går igenom på första försöket.

Torsdag
Innan dagens arbetspass var det dags för besiktning av magen. Var hos barnmorskan för rutinkontroll och allt var som det skulle, magen och bebisen växer precis som de ska så det va skönt att höra. Det är alltså inte bara som jag har blivit tjockare av glass och godis :) Nu är det dessutom mindre än två månader kvar och jag hoppas verkligen denna sista tiden går fort, men inte för fort för jag vill ju hinna med allt jag har på min att göra lista.

Fredag
Veckans sista arbetsdag och Madelenes första dag på dagis. Nu under sommaren har hennes ordinarie dagis varit stängt och hon har varit två veckor på ett annat dagis. Idag var det dags för henne att åka tillbaka till det gamla dagiset och det var precis som hon fortfarande kom ihåg det för när hon såg fröken så log hon och tog henne i handen. Kändes inte alls lika hemskt att lämna henne idag. Och så var det morfar som var och hämtade henne. Är så tacksam för att min familj ställer upp när det inte passar med tider och liknande. Det är verkligen guld värt! Efter att ha jobbat tre kvällar på raken så orkar man inte så mkt mer än att vara lite social med pappa innan han åker hem sen blev det direkt i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar