tisdag 30 augusti 2011

Fint besök

Idag har det varit en helt underbar dag, visserligen vaknade vi tidigt men det gör inte så mycket när man möts av sin underbara lilla solstråle Madelene som kryper upp i sängen hos mig med ett strålande humör. Mitt hjärta smälter när hon ler mot mig och jag får en hård go kram. Fördelen med att gå upp tidigt är att man hinner få gjort en väldig massa om man sätter den sidan till. Innan klockan ens hade hunnit slå tio hade jag hunnit dammsuga och moppa golven i hela huset. Eftersom det tar hårt på kroppen att städa och stå i så började jag med det jobbigaste och kunde sedan springa rund och småplocka hela dagen med sånt som behövdes som tvätten som aldrig tar slut. Men på eftermiddagen vid halv två kom min farmor och farfar och hälsade på. Det var ett tag sedan de var här så Madelene var lite blyg en kort stund men värst var det ju att vara yrvaken. Men hon kom igång snabbt och mös och gosade med både farmor och farfar. Hon är så underbar vår lilla tjej och är glad för att kramas.

För en stund sedan åt Madelene och jag kvällsmat, det blev goda pannbiffar sås och potatis. Hon ligger nu och sover och jag väntar på att in älskade Martin ska komma hem från jobbet. Han kommer när som helst så nu ska jag gå och varma maten till honom sen blir det lite mys framför True Talent tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar