söndag 7 augusti 2011

Flitig som en myra

Nybadad skönhet ♥
Så skönt att sitta nyduschad nu och känna fläkten som blåser på mig. Det har varit fruktansvärt klibbigt och fuktigt idag, dagen började ju med ösregn i morse för att sedan klarna upp och bli fint senare framåt kvällen. Eftersom vi roade oss igår så kände jag att det behövdes göras lite nytta idag innan nästa arbetsvecka drar igång. Det är så skönt med jobb men det blir lite knivigt att hinna med allt, eftersom jag inte jobbat på så länge så håller jag fortfarande på att hitta bra rutiner. Lagom till sommaren är slut har jag väl kommit på ett bra system :)

Men idag har vi minsann varit flitiga, vi har fått gjort massor. Vi har städat hela huset, tvättat en väldig massa tvätt (hur kan det bli så mkt på tre personer) och sorterat en väldig massa tvätt (undrar samma sak igen) vi har också fått ihop Madelenes sänglådor och bäddat rent i sängarna. Det är ju bara det att tvättandet tar ju aldrig slut känns det som, nu har jag tvätt på tork och tvätt som torkas i torktumlaren och det ska ju också sorteras och sen börjar det om igen. Roligare kan man ha än att städa och tvätta men det måste ju göras. Synd bara att det varit så vansinnigt klibbigt idag för det var minsann inget kul städeväder, svetten rann ju för minsta lilla på oss alla tre här hemma. Madelene sover nu gott nyduschad i sin renbäddade säng och jag kommer snart göra det samma och hoppas jag kan ha fönstret öppet inatt så jag kan sova gott jag med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar