söndag 21 augusti 2011

Helgen

Nu är helgen snart slut, Madelene ligger och sover efter en dusch med Martin och jag har fått plockat undan i köket. Nu återstår bara lite söndagsmys med min älskade Martin så vi orkar med en lång arbetsvecka. Helgen har varit varierande i både väder och humör. Igår när det var trist väder kände jag mig riktigt trött och orkeslös, slö rent ut sagt och hittade ingen motivation till någonting. Men vi gick ändå ut i trädgården, Martin var duktig och klippte gräset medan jag och Madelene lekte och hade skoj. Lite hallon hittade Martin också och det var mums tyckte vår lilla tjej. När Madelene sedan vilade middag passade jag också på, la mig lite senare än henne och tänkte att det behövs inte ställas ngt larm för hon skulle ju ändå vakna snart trodde jag. Men icke, det blev en middagslur på 2,5 timme. Men det var det som behövdes för att hitta energi, efter lite mat i magen så fick vi fart och möblerade om på Madelenes rum, det blev verkligen kanonbra tyckte jag men det tar kanske en liten stund att vänja sig vid det. Hon somnade gott och utan minsta lilla knyst så hon trivdes nog också med ommöbleringen.

Idag har det varit fint väder, vi har haft sommar igen vilket varit helt underbart. Det var dessutom inte för varmt utan precis lagom. Vi har varit lite flitiga idag med faktiskt, började med att sätta upp hatthyllan som vi fyndade på loppis för någon månad sedan sen städade vi hela huset. Det har bara tagit ca 1,5 år att få upp en hatthylla i hallen men det blev bra nu när det är gjort iaf och kommer bli ännu finare när vi är klara i hallen och allt är vitmålat. Men allt tar ju sin lilla tid, nu fokuserar vi ju på badrummet och det nya barnrummet sen får vi ta det som det kommer. Men förhoppningsvis blir det lite mer gjort nästa år. Jag vill ju så mycket men allt tar tid och framför allt så kostar det massa pengar och pengar växer ju inte på träd precis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar