onsdag 10 augusti 2011

Mysdag på Väla

Idag har vi haft riktig tjejdag på Väla, Madelene och jag tillsammans med alla mina systrar. Madelene blev jätteglad här hemma när jag sa att vi skulle ut och åka bilen, brum brum svarade hon då och sprang och hämtade sin jacka och sina skor. Vi kom iväg i bra tid så det var inte så mkt folk när vi började vår shoppingrunda. För en gångs skull köpte jag kläder till mig själv, har fått klagomål från min inneboende i magen att det är trångt när jag har mina jeans på mig. Kände det i tisdags på jobb att det var inte alls bekvämt och det liksom tryckte in magen på ett obehagligt sätt. Så nu har jag köpt mammaleggings och mammabyxor så jag klarar mig tiden ut hoppas jag. Blev lite tröjor också, lika bra att passa på när jag ändå var i farten :)

Lagom tills vi skulle sätta oss och äta ringde pappa och frågade var vi va, vi bjöd in honom att äta med oss så det blev köttbullsmeny på IKEA, Marlene var snäll och bjöd på oss allihopa och Madelene åt med god aptit, hon åt 6 köttbullar! Blev lite småplock på IKEA, skulle ha lådstop till kökslådorna i köket så hon inte kommer åt de farliga grejerna. En liten runda till inne på Väla innan vi åkte hem, Pernilla gjorde också ordentliga fynd på REA hon hittade skitsnygga jeans för 90kr och en tuff randig tröja för 25kr.

Skönt att hitta på lite när man är ledig och inte bara vara hemma alltid, visst är det skönt det med men eftersom jag ska jobba hela helgen så ville jag komma ut en dag iaf. Tack systrarna mina för en mysig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar