torsdag 11 februari 2010

Äntligen agility + bildbomb

Igår var det äntligen dags för mig och Zigge att återigen gå agilitykurs. Har sett fram emot denna kursen och det hade inte varit möjligt om det inte hade varit för att pappa var så snäll och gav mig den i födelsedagspresent. Han är toppen min pappa! Förra gången gick vi i samma grupp som Beatrice och Laban och denna gången går vi med Marlene och Leo. Det kändes skönt att komma igång igen och även om jag inte har tränat på väldigt länge (sen slutet på sommaren) så fanns det andra kursdeltagare som hade haft nästan lika långt uppehåll. Härligt att va igång, hoppas bara mitt bäcken håller, men det dröjer väl lite till vi ska köra hela banor. Igår var det teori och sedan mjukstart med slalom och kontaktfält vilket är det vi behöver träna på mest. Linda är verkligen kanon, för hon visar hur man ska göra och sen bara funkar det! Budda fick leka lite med Beatrice och Martin hade egentid med Madelene så när vi kom hem så var alla trötta och nöjda.

Måste få skryta lite över min duktiga lilla tjej. Hon växer ju som ogräs och allt går så fort, jag hänger inte riktigt med helt enkelt. Eftersom hon har växt ur den lilla sängen som hon sovit i innan så fick vi möblera om i helgen så nu har vi spjälsängen i vårt sovrum. Det blev lite trångt men den fick plats. Och sen i söndags så har hon sovit i den hela natten och till och med somnat själv i den ett par kvällar. Och inte nog med att hon sover i sin säng, hon äter sitt kvällsmål vid typ 21-22 och sedan sover hon hela natten och vaknar inte förrän 7-8. Det är verkligen kanon och vi känner oss pigga efter att ha fått sova ordentligt. Vår älskade Madelene är helt enkelt en snäll tjej :) Hoppas bara att detta håller i sig! Älskar verkligen att vara mamma, Madelene är helt klart det bästa jag gjort i mitt liv!
Skönt att ha två lurviga vänner :)

2 kommentarer: