tisdag 9 februari 2010

Ny dag

Ja idag är det en ny dag och det var skönt att lätta hjärtat lite med gårdagen blogginlägg. Har ju helt glömt bort att berätta om att vi i helgen hade spenderbyxorna på både jag ock Martin. Gick upp tidigt i lördes så att vi skulle vara utanför Ekeby Möbelaffär när de öppnade klockan 10. De hade nämligen lite rea och vi har länge sagt att när vi flyttar till vårt eget så vill vi köpa en ny soffa. Nu blev det en hörnsoffa denna gången och även ett supersnyggt matsalsbord med sex stolar till. Skitsnyggt kommer det att bli i vårt nya hem, längtar så tills vi ska flytta.

Har börjat flyttpacka så smått men får hejda mig lite eftersom det ska mäklare hit och titta på huset, inte snyggt med massa flyttlådor på bilderna då inte. Så det får allt vara som det är till hyresvärden är klar med den biten,
sen så jäklar ska det packas. Kommer ju behöva ha den tiden på mig eftersom Martin snart börjar nytt jobb och kommer hem så sent. Bra med lite tid på sig för allt här hemma sker ju numera på lilla Madelenes villkor :)

Idag har jag iaf varit flitig och stökat runder och gjort en grovstädning i huset. Lika bra att passa på när Madelene tillåter. Känns inte lönt att göra ngn storstädning nu innan vi flyttar så det får bli sånna här snabbstädningar under tiden, vill bara komma hem till mitt eget!

1 kommentar:

  1. hej!! du undrade vem jag är =)

    jag hittade in på din blogg via Lorys blogg.. Lory och jag är sysslingar..
    så blev jag nyfiken på när du skrev att ni skulle flytta hem och så nämnde du att ni bott i halmstad så därför visste jag inte vad "hem" var för er =)
    Jenny heter jag förresten, är 28 år och bor utanför halmstad i kvibille i vårt nybyggda (sep-08)hus.. =)

    SvaraRadera