lördag 6 februari 2010

Hockey

Nu har jag precis kommit hem efter min första hockeyupplevelse någonsin :) Va med pappa, Beatrice och Michelle och kollade på när Rögle mötte Timrå. En helt ny upplevelse men det var kul, det var det. Det var till och med så att jag reste mig och skrek till när de gjorde sitt tredje mål. Nu blev det tyvärr inte mer än tre mål för Rögle idag och Timrå vann med 4-3 under förlängningen. Det var tur jag satt brevid pappa som kunde förklara vad som hända, varför domaren blåste och så vidare. Jag är ju som sagt ny på detta :) Lite kul var det också att lyssna på de gubbarna som satt bakom oss, de hade väldigt mycket åsikter om vilka som va på planen och hur de spelade. Framför oss satt det också en söt gammal tant som är över 90 år, och hon hejade på som bara den. Såg också att hockey kan vara ganska våldsamt, det var bland annat två spelare som rök ihop, man kan likna det med två ilskna hanhundar som ryker ihop, det så ungefär likadant ut! Publiken blir också VÄLDIGT irriterad på när domaren dömer "fel".

Nu är jag väldigt trött i huvudet och det är skönt att va hemma hos min lilla familj igen, men kul hade jag. SÅ här länge har jag aldrig varit ifrån Madelene tidigare och jag har saknat henne massor. Nu vill hon ha mat och sen ska vi ha lite lördagsmys!

2 kommentarer:

  1. Det verkar som d va en skojjig upplevelse, får vell se om jag ngngång kommer uppleva en hockeymatch hehe...
    Det är en lite konstig känsla att lämna sina små men det är nyttigt att vara ifårn dom ibland hiihii

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att rögle förlorade jag hade det inte lätt här hemma med min norrläning. Hoppas ni hade trevligt och att allt är bra med familjen :)

    SvaraRadera