tisdag 2 februari 2010

Idag är ingen vanlig dag....

...för idag är det Martinas födelsedag, Hurra Hurra Hurra :) Har varit en lång och härlig dag. Gick upp tidigt och vandrade ut i snön med Madelene för att gå ner till öppna förskolan. De har babycafé med bland annat babyrytmik på tisdagar. Vi hade också föräldragruppsträff för första gången idag. Spännande och kul att träffa nya människor. Promenerade sedan hem i snön igen vilket inte var helt lätt med barnvagnen, tungt var det också. Hann typ bara hem och vända och mata lilltjejen sen skulle vi iväg igen. Denna gången tog vi bilen för nu var det dags att åka in till Svalöv för kontroll på BVC och 3-månaders vaccinationen.

Hon växer som det knakar och trots magsjuka så hade hon ökat i vikt vilket var oerhört skönt. Nu väger Madelene 6350 gram och är 62,5 cm lång. Stora tjejen nu! Men vilka krokodiltårar som föll på hennes små kinder. Som tur var så va de två sköterskor så de stack samtidigt så hon slapp bli ledsen mer än en gång. Men som tur var så gick det över ganska snabbt, hoppas bara att hon inte får feber eller blir dålig nu.

När vi var klara på BVC så åkte vi och hämtade Martin vid tåget så han skulle slippa gå hem i detta oväder. Vi var ju ändå ute och åkte så lika bra att plocka upp honom. Väl hemma sen så fick jag paket av min älskling. Trodde faktiskt inte att jag skulle få ngt men han hade kommit ihåg att köpa. Duktig han är min älskling <3 Han vet vad frugan gillar, fick lite glitter av honom :) Ett jättefint hjärthalsband i silver med matchande örhängen till. Så nu glittrar jag så fint så fint!

Nu ska jag bege mig ut i snöstormen med hundarna sedan blir det lite efterrätt i sängen. Blev kladdkaka och annat gott över sedan dopet så det ska vi festa till det med idag, jag fyller ju faktiskt år. Och sänder en tanke till de som ligger magsjuka efter dopet, krya på er!

1 kommentar:

  1. Låter som en underbar födelsedag. Gulligt att Martin kom ihåg present o allt =) Får ses snart. Puss o kram

    SvaraRadera