söndag 14 februari 2010

Loppis

Nu är snart helgen över för denna gången och det har gått fort. Igår gick typ hela dagen åt att shoppa, men ingen kul shopping var det. Köpte hundmat till Zigge o Budda och passade på att gå en sväng på Rusta där vi köpte lite flyttlådor så jag kan komma igång med packningen nu. Sen blev det en runda på Bauhaus för att kolla lite på badrumsinredning och det var DYRT, men behöver ju inte ta lyxmodellen kanske. Och dagen avslutades med lite matinköp på MAXI. Eftersom vi skulle handla mkt och vi bara har den lilla bilen nu så hade Martin Madelene i bärselen och det gick kanon, verkligen supersmidigt.

Idag har vi varit iväg på loppis, min pappa skulle följa med så han kom till oss halv tio så vi skulle hinna sätta över Madelenes bilstol innan vi skulle iväg. Det är lika galet varje gång man går på loppis, hur folk rusar som galningar när startskottet går. Hade Madelene i bärselen för det är verkligen lönlöst att försöka komma fram med barnvagnen. Lite kul att Madelene och hennes morfar var på loppis för första gången samtidigt. Hittade inte så mkt idag, men det var å andra sidan inte så lätt att ta sig fram med en bebis på magen. Blev två kastruller som jag kan har när jag ska göra ljus. Sen blev det lite kläder till Madelene, det fanns ett par bord där det såldes helt nya barnkläder som var från ett konkurslager. Så hon blev lite bortskämd av sin farmor och sin morfar. Hon fick kläder för 320 kr totalt men när jag räknade på prislapparna här hemma så var det kläder till ett värde av 2000 kr.

Sitter nu och tittar på klockan och den är "bara" halv sju. Jag är jättetrött och längtar efter att få gå och lägga mig i sängen och kolla på House och bara mysa med min underbara man och dotter. Det är det vi kollar på nu för tiden på kvällarna, vi har samtliga säsonger och är nu inne på den andre. House är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar