torsdag 4 februari 2010

Snö, snö, snö

Ja vi har snö så långt ögat kan nå och det är gott om det också. I tisdags kväll när jag gick ut med hundarna så var det verkligen snöstorm ute och när jag gick ut hade det snöat ett tag och vägarna var oplogade. Snö upp till knäna och det var till och med så att Budda fick snö upp på magen på vissa ställen vi gick på och då är det mycket snö. Stackars Zigge blev så förvånad när hela han försvann ner i snödrivorna :) Kom nog ca 25-30 cm snö under tisdagen.

Jag har verkligen inget emot snön egentligen och fram tills nu har jag tyckt det varit lite mysigt. Men när jag igår inte kunde komma någonstans med bilen för att den var insnöad så tyckte jag inte det var lika kul längre. Tycker det är fint med snön när den ligger så länge som det gjort nu men det räcker nu, den vi har kan väl få ligga kvar men det behöver väl inte komma mer nu. Hundar och barn tycker ju det är så kul med snön! Synd bara att Madelene är för liten denna vintern för att kunna leka i snön. Hoppas vi får fler härliga vintrar sen när hon blir lite äldre.

Måste bara berätta en rolig sak som jag tycker är synd att jag missade. Igår var det Martin som var ute och gick med hundarna och när han kommer in igen har han snö upp till knäna på sin byxor. Och med sig in har han två överlyckliga hundar, Martin tittar på Budda och säger att vad snackar hon för skit, det är ju du som är den snabba hunden :) Då har de alltså sprungit alla tre på fältet här utanför och eftersom det var så djup snö så att Martin hade det upp till knäna så fick Budda briljera och vara snabbare än Zigge för en gångs skull. Inte lätt för Zigge att springa snabbt i så hög snö, synd att jag missade det för det måste ha set kul ut.

Zigge spanar i trädgården, var är Budda??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar