måndag 22 februari 2010

Väla

Nu har ju sportlovet börjat och tanken var att jag skulle åkt till Malmö med två av mina systrar idag och kollat in det nya IKEA i Malmö. Men med tanke på att snön bara vräkte ner imorse så hoppade vi det och åkte till Väla istället. Så det får bli en Malmö tripp till våren istället. Möttes upp på Väla och innan vi började vår lilla shoppingtur så åkte vi till MAXI och handlade, mat är ju nödvändigt :) Pernilla var duktig och passade en sovande Madelene i bilen medans Beatrice och jag gjorde en snabbhandling, självscanning är verkligen helt suveränt.

När vi handlat så tog vi en köttbullslunch på IKEA, kostar bara 16 kr för tillfället, helt perfekt. Det är så kul att gå och kolla på IKEA och drömma sig bort lite, gå och tänka vilka möbler som hade passat i det nya huset och så vidare. Tänk om man hade kunnat strunta i priserna och bara plocka på sig det man vill ha utan att det blir ett stort hål i plånboken. Blev inte handlat något för min del idag (blev inte pengar över efter MAXI). Marlene gjorde oss sällskap när hon slutat jobba, så det blev en lugn mysdag med mina systrar på Väla, och Madelene låg så snällt i vagnen hela tiden. Konstigt nog är jag trött i hela kroppen och har ont i bäckenet vilket jag inte haft på länge så jag hoppas det släpper snart. Nu blir det House MD för resten av kvällen, ska bli skönt att krypa ner i sängen för det är verkligen svinkallt i huset...blä!

1 kommentar:

  1. Låter som en mysig dag, själv jobbar man 2 timmar extra per dag när det är lov! Suck :)

    SvaraRadera