söndag 7 mars 2010

Flyttröra

Vad händer med all tid? Den bara rusar fram och jag tycker det blir svårare och svårare att hänga med. I torsdags hämtade vi äntligen hem pappa Martin, hämtade honom på flygplatsen i Malmö och va skönt det var att få hem honom. Skönt att sova i egen säng men det var mysigt att bo hemma hos min pappa nu i veckan, inte kul att vara själv. Igår var vi på 70-års kalas, det var gammelfarmor (Martins farmor) som hade fyllt år. Det var fest i Teckomatorp och det bjöds på god mat och efterrätt. Jag har nu för första gången i mitt liv ätit spettekaka, det var ingen höjdare precis och det smakade precis som Henrik Schyffert säger i Johan Glans film, att det smakar som sockrig frigolit :) Efter kalaset i Torp så åkte vi hem till farmor och farfar i Håstenslöv, de hade en födelsedagspresent till mig. Fick en jättefin telefon som ser antik ut, har önskat mig en sån länge så det var verkligen en fullträff.

Idag har vi varit duktiga, Madelene fixade så vi kom upp i rättantid så denna dagen har varit lång. Har fått gjort en hel del, packat lite inför flytten och fyllt 7 flyttlådor och även konstaterat att vi har ganska mycket saker. Hoppas vi kan få rensat bort och slängt en hel del så vi inte släpar med oss all onödig skit också. Så det börjar med andra ord bli lite flyttröra här hemma men än så länge tycker jag att den är under kontroll :)

Nu så här på kvällen har Madelene inte alls velat de vi vill, hon har varit jättetrött och vi har sett på henne att hon är trött men nej sova ville hon inte. Ska sitta upp och snacka och le o ha sig fast hon är så trött så trött. När jag kom in efter promenaden med hundarna så hade hon fortfarande inte somnat. Så det fick bli lite tidigt nattmål så jag hoppas hon kan komma till ro och somna nu, inte alls kul när hon är så övertrött som hon blev ikväll. Blir House nu innan mamma och pappa stupar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar