lördag 20 mars 2010

Storbak!

Jösses vilken energi jag hade igår. Träffade Jannike på City Gross och vi gjorde lite matshopping ihop innan vi gick en snabb runda inne på Familia. Inget speciellt egentligen som skulle inhandlas men blev ändå en ny mössa och en snutte till Madelene, självklart rosa och Hello Kitty =) När jag var hemma igen så matade jag Madelene och la henne o sova sen fortsatte jag grejja och ha mig. Sån energi skulle man haft oftare. Började baka inför kalaset som vi precis haft. Bakade kanelbullar, kärleksmums och chokladsnittar. Jag har inte bakat kanelbullar sen jag gick i grundskolan och hade hemkunskap så det var ett bra tag sedan. Hade glömt bort hur lång tid det faktiskt tar att baka. Men det var kul och gott blev det, var ju tvungen att provsmaka :)

När jag varit duktig och bakat var det bara till o städa efter sig. Dammsugade, tvättade, sorterade tvätt, diskade...ja listan kan göras lång. Men det går undan när man har så mkt energi som jag hade igår. När Martin kom hem sen vid sjutiden var jag dock helt slut och jag gick o la mig tidigt, somnade jättegott...

Nu har vi precis haft födelsedagskalas för Martin som fyller år imorgon. Det var hans föräldrar, farmor och syster Mia med familj som kom på kaffe och tårta. Gästerna åkte för en stund sedan och allt är nu undanplockat. Madelene ligger och vilar och det börjar väl bli dags att tänka på kvällsmat. Ikväll ska jag göra lite "lyx" middag, det blir schnitzel med klyftpotatis och vitlöksbröd till. Och inte e det färdigköpt schnitzel utan ...............................jag gör den själv :)

1 kommentar:

  1. Ja sånn energi skulle man haft oftare. Jag hade också super mkt energi hela den dagen =) Får kanske morgonhandla ihop oftare hehe =)
    Hoppas kalaset gick fint.
    Måste tilllägga här att du är super duktigt som lyckades baka så mkt trotts att d va så längesen =) Kram på dej

    SvaraRadera