söndag 28 mars 2010

Helgen

Helgen som varit har gått snabbt. I lördags var jag på hockey med pappa, Beatrice och Michelle. Rögle mötte Växjö hemma. Vilken liten hockeynörd jag gått och blivit, det hade jag aldrig trott. Men det är ju så vansinnigt kul att kolla på det live (ej på tv). När Rögle spelade borta mot AIK så hade Rahimi hyssat AIK klacken och det var inte alls populärt men Rögle-fansen gillade det och på hemma plan var han en hjälte :) Det var väldigt mycket folk och det var väldans drag i hela arenan. Helt kassa domare och en del slagsmål och stök var det också. Köpte ett par Rögle kalsonger till Martin i shopen och fick en egen halsduk av pappa, han ville ha sin egen som jag lånat de andra gångerna. När jag var på väg hem sen på kvällen så jävlades bilen ordentligt med mig, den började låta konstigt, det kom skrapljud från vänster bakhjul och bilden svajjade lite.

Dagen som gått bara försvann eftersom vi ställde om till sommartid så förlorade vi ju en timme och Martin och jag fick sovmorgon och kom upp alldeles försent så helt plötsligt var det kväll. Men fick ändå gjort en hel del. Flyttade staketet i trädgården så nu har hundarna inte lika mycket att röra sig på men det är ju bara tillfälligt, snart får de en mkt större trädgård att härja i! Vi fick rensat lite i garaget/förrådet och även sorterat lite i det vi plockade in. En hel del av det ska slängas, massa gamla skolgrejer som jag har sparat, varför vet jag inte men lite kul var det att sitta o gå igenom det. Tur att det inte var så mkt jag ville spara för garaget läcker ju in massa vatten så det som har stått där ute är ganska förstört. Sen har Henrik lagat vår bil också, det var ett hjullaget som behövde bytas så nu är vi ett par kronor fattigare igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar