måndag 15 mars 2010

Vilken helg!

Helgen som gått har varit alldeles underbar, precis så som en helg ska vara. Vi har haft både mysigt och fått gjort mycket nytta. Lördagen gick åt till att sova ut och storhandla. Va egentligen tänkt att det skulle bli en "liten" storhandling eftersom Martin var trött och jag kände mig sjuk. Men det slutade med att det ändå blev en ordentlig storhandling. Madelene låg snällt och sov hela tiden i sin vagn, tog över två timmar att handla så när vi kom hem så var det bara att packa in allt och Madelene blev hungrig. Martin matade henne och jag gjorde mat till oss, sen var det tacos och mys framför Melodifestivalen för hela slanten.

I går så gick vi upp i tid, jag hade fortfarande ont i halsen och kände mig inte alls bra när jag vaknade. Men med lite piller så blev det lite bättre. Efter frukosten satte vi igång. Vi började med att fixa med galleriet till min hemsida, det har ju varit en hel del strul med det men vill verkligen ha ett bildgalleri, annars känns det ju knappt lönt med hemsida. Nu fick vi (läs Martin) det äntligen att funka så nu kommer det bilder så småningom. När vi nördat oss klart vid datorn så packade vi ett par flyttlådor, jag fick även tvättat ett par maskiner tvätt. Igår var det delar av vitrinskåpet i vardagsrummet som åkte ner i flyttlådor. Men det tar ju hur lång tid som helst att packa, det tror man inte när man börjar. Vips så har det gått ett par timmar. Tur att Madelene låg så snällt på golvet och att hundarna höll henne lite sysselsatt, de hade iaf stenkoll på henne. Det är så härligt att se dem alla tre tillsammans! Det börjar nog bli dags att bada Madelene, för Zigge skulle slicka/tvätta henne bakom öronen, har mamma missat en fläck kanske :) På kvällen kalasade vi med nachochips och kollade på filmen Bröllopsfotografen. Den var ovanligt bra för att vara svensk film tyckte vi båda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar