fredag 12 mars 2010

Liten blir stor

Dagarna och veckorna bara passerar i en rasande fart, skulle behöva hålla i sig någonstans så det inte går för fort :) Försöker verkligen hinna med att njuta så mkt det bara går, sniffa all go bebisdoft innan den försvinner. Fångar varje leende som lilla Madelene ger sin mamma. Helt plötsligt är hon stor o ingen bebis längre. Tänk om man hade kunnat pausa eller stänga in bebisdoften i en liten burk :) Men än är hon fortfarande liten och jag NJUTER verkligen varje dag! I måndags när jag va på liten shoppingtur med Jannike så köpte jag hem lite smakportioner till Madelene. Så på kvällen när Martin kom hem fick hon smaka "riktig" mat för första gången. Det var majspuré som stod på menyn och jag har aldrig tidigare sett så många grimaser på samma gång :) Vad va detta för skumt som mamma gav mig på skeden såg det ut som hon tänkte. Dagen efter sen när vi var på kalas och firade moster Pernilla som fyllde 9 år så slank det ner med god aptit och utan en enda grimas. Så det verkar som hon gillar det eller iaf tycker det är spännande.

I torsdags var vi på BVC igen och hon följer sin viktkurva så fint så fint. Men hade tagit ett ordentligt skutt på längden :) Hon gör det vår tjej, växer typ ingenting sen helt plötsligt kommer det ett skutt på längden. Så nu väger hon 7 240 gram och är 66,5 cm lång, vår stora lilla tjej :) Fick en liten bok från BVC-sköterskan om hur man på enkelt sätt kan göra egen barnmat, så det ska jag försöka ge mig på. Blir säkerligen mycket billigare än att köpa dessa burkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar