måndag 29 mars 2010

Födelsedag

Idag skulle min älskade mamma fyllt 47 år och livet är så fruktansvärt orättvist, det är så FEL att hon inte finns här hos oss längre. Har varit vid graven idag, gick dit med mina systrar, första gången Madelene var med hos sin mormor. Så fel så fel så fel! Gör ont i mig. Hur som helst så la jag dit prydnadshjärtan som jag köpt, tog kort på det för jag tyckte det blev så fint, men får lägga upp bild på det imorgon. Jag är inte så ofta vid graven men det betyder verkligen inte att jag inte saknar henne, jag saknar henne inte mindre eller tänker på henne mindre för att jag inte går dit. Det går inte en dag utan att jag tänker på min mamma och saknar henne. Saknar henne så mycket, sorgen och saknaden går inte att beskriva med ord så jag tänker inte ens försöka.

Men det är också så att min lilla solstråle och skatt Madelene är 5 månader idag! Tiden går så fort och hon växer så det knakar. Var en sväng på Väla med mina systrar innan pappa kom hem från jobbet. Blev att Madelene fick lite kläder, hon fikc presentkort i julklapp av min farmor och farfar. Så hon fick en klänning, och tre bodys i strl 74, blir nog perfekt till sommaren tror jag. Nu ikväll så har vi suttit och spelat sällskaps spel samtidigt som vi har kollat på när Rögle spelade borta mot Leksand. Som tur var så vann Rögle med 3-4 och ligger fortfarande 2a i tabellen. Hoppas det håller i sig så här. Tyvärr gick det inte lika bra för mig för jag kom trea i spelet och pappa vann som vanligt :)

Nu har vi nästan precis kommit hem och det känns konstigt att gå o lägga mig ensam, är ju inte van vid det. Men tur jag har hundarna och Madelene här hemma som gör mig sällskap. Madelene sover gott och hundarna likaså, hoppas nu hon sover gott resten av natten. Själv kan jag inte sova så jag kollar på Hollywood fruarna och hoppas kunna somna snart. Natti Natti!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar