tisdag 16 mars 2010

Tisdag

Nu har vi kommit in lite i den nya vardagen. Martin har ju börjat på nytt jobb, även detta i Malmö. Det är bara det att detta nya jobbet innebär att han inte kommer hem förrän typ tjugo i sju på kvällarna. Lite trist eftersom det känns som det blir väldigt lite tid tillsammans och dagarna känns mycket längre. Men ett jobb måste han ju ha så det får bli så här en tid framöver, men hoppas att han i framtiden kan hitta ett bra jobb lite närmre hemmet.

Både idag och igår har jag fått gjort mycket känns det som. Haft relativt bra energi för att va förkyld. Nu är det bara lite halsont kvar som jag hoppas kommer ge med sig snart. Har fått packat flera lådor, tvättat tre maskiner tvätt och även gjort fint i köket. Tänk med grejer man har samlat på sig genom åren, och jag är så dålig på att slänga men hoppas att jag kan rensa lite denna gången iaf. Madelene har kommit igång bra med smakportionerna och nu har hon fått prova gröt också, även den slinker ner och hon gillar att få ngt annat att äta och inte bara ersättningen. Har köpt hem ingredienser så jag ska testa göra egen barnmat. Känns ju lite löjligt att betala 9 spänn för en liten burk potatispuré när man kan göra själv till bara en bråkdel av priset.

Har varit i kontakt med mäklaren idag och den 15 april kl 11.00 ska vi skriva på de papprena till huset och få nycklar så strax efter det är vi husägare...äntligen. Ska bli så skönt, kul att vi får tillgång till huset så tidigt, på så vis hinner vi kanske köra några lådor och tanken är att vi ska övernatta i huset också. Längtar så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar