torsdag 3 februari 2011

Fyllt tant & Positivt tänkande

Jo nu har det hänt, igår fyllde jag tant i alla fall enligt Martin. Igår fyllde jag alltså 25 år och när man gick på gymnasiet så kändes ju 25 sååå otroligt långt bort. Jag kunde inte ens föreställa mig hur mitt liv skulle se ut då och hade någon sagt till mig hur det skulle vara när jag gick i nian så hade jag inte trott den personen. I unga år så sa jag till mig själv att när jag är 25 år ska jag vara gift och ha ett barn. Minns ej hur gammal jag var när jag sa detta men jag kommer ihåg det så väl och det är även de enda "mål" som jag kommer ihåg så tydligt. Och det känns riktigt bra att det är så verkligheten ser ut också! Har ju faktiskt hus och hundar också och till och med två marsvin :) Fast jag fyllt tant så känner jag mig faktiskt inte så gammal men det känns ju lite på något konstigt sätt. Som Emma skrev i grattis smset så är jag nu närmre 30 än 20. Martin ska bara inte vara så kaxig för det är snart hans tur att passera 25-års strecket, men män kanske inte blir gubbar på samma sätt...hihi.

Förmiddagen tillbringade Marlene och jag med att lyssna på en föreläsning om positivt tänkande. Madelene var med och lyssnade :) Det var en riktigt intressant föreläsning och mycket av det han sa är egentligen så självklart men man lever inte efter det alla gånger. Intressant med att alla barn föds med bra självförtroende men att vi vuxna sen plockar bort bit för bit under årens gång. Säger man till exempel till en 5-årig tjej att hon har söt klänning så svarar hon typ JA (det är därför jag har den på mig) men säger man samma sak till en kvinna i 30-års åldern så svarar hon att hon köpt den billigt på rean. Varför ska det vara så svårt att ta en komplimang? Madelene skötte sig jätte bra och charmade alla åhörare när hon sprang runt i salen, tänkte att det stör ju mer om hon sitter och skriker i mitt knä än att hon går runt och är glad. När föreläsningen sen var slut undrade han vad vi tog med oss speciellt härifrån. Då var det en kvinna som sa att hon tog med sig Madelene som ett levande exempel på vad det här handlade om. Madelene gick hela tiden runt och spred positiv energi och var glad. Kul att höra en sån grej, gör att man blir väldigt stolt som mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar