torsdag 24 februari 2011

Hockeymys

Igår kväll kom min familj hit för att mysa lite och titta på hockey från tv-soffan. Vi beställde hem pizza och kollade på när Rögle spelade mot Leksand borta. Tänk vad man kan göra med tekniken, titta på tvn via datorn, helt magiskt :) Det blev en väldigt målsnål match och det såg länge ut som det inte skulle bli några mål alls fast chanserna fanns där, men så tillslut petade Rögle in 0-1 och det blev också matchens enda mål. 3 nya poäng till Rögle som ökar på skillnaden ner till Leksand och gör sin tredjeplats ännu lite säkrare. Ska bli så spännande att se hur det går när de möte Malmö hemma imorgon, senast slutade matchen 6-0 och det hade varit kul att få se en sån match igen i en fullsatt arena. Mysigt hade vi och mätta blev vi plus att Rögle vann, så det var en myskväll som hette duga :)

Nu ikväll har jag varit och tränat med pappa och Beatrice, kände verkligen inte för att träna idag egentligen men det är så skönt när man väl är klar. Jag personligen tycker att det är att ta beslutet att åka iväg och ta sig på plats som är det jobbiga de dagar man inte känner för det men när jag väl är på plats är det helt okey och bara att köra på. Hoppas nu bara träningsvärken är snäll mot mig eftersom det är hockey imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar