måndag 7 februari 2011

Liten sjukling

Det är inte konstigt jag känner mig lite som en zombie med tanke på hur det varit på nätterna denna helgen. Vår älskade lilla Madelene började hosta i fredags och när vi var på kalas hos min pappa i lördags så blev det bara värre. Hon fick feber och blev en jätteledsen tjej, men inte konstigt jag vet ju hur jag själv och andra blir när de blir sjuka...lite gnälliga. Åkte "tidigt" från kalaset men blev inte mycket sömn den natten heller. Slutade med att Madelene fick komma in och sova i vår säng och det har hon inte gjort sedan hon var jätte jätte liten, hon tar lite större plats nu :) Hostan ställer till det för henne och stör hennes sömn, tänk om hon bara kunde får sova ordentligt så hon får energi till att bli frisk.

Natten till idag var samma, sov ca två timmar i sin egen säng innan hostan störde henne och vi tog in henne till oss. Jag är rädd nu att vi kommer få ha henne där när hon är friskt också, visst är det mysigt men sover inte alls bra med henne i sängen. Vi resonerar som så att det är bättre att hon får sova lite när hon ligger i vår säng än ingenting alls så får vi ta eventuella problem eller konflikter sedan. Gör ju allt för vår lilla tjej för att vi vill ju att hon ska må bra.Vid halv sju fick hon en alvedon, torr blöja och lite näsdroppar och sedan kunde vi båda två somna om och vaknade strax efter 10. Det är vad sammanhängde sömn vi fått idag, tycker synd om Martin som är på jobbet men hoppas han fick sova lite inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar