tisdag 22 februari 2011

Sportlovsmys

Igår var Madelene och jag iväg på lite sportlovsmys med morfar och mostrarna. Efter dagis åkte vi raka vägen till Strövelstorp och som tur var somnade Madelene i bilen, annars hade det blivit jobbigt. Inte roligt att ha med sig en trött och kinkig Madelene. Vi lämnade av hundarna och plockade upp mostrarna som har sportlov och åkte till bowlinghallen i Ängelholm där vi mötte upp morfar. Madelene var väldigt skeptisk till en början men det släppte efter en liten stund. Beatrice showade lite för henne och sen var det inte lika läskigt längre. Pappa och jag spelade på en bana och de andra tjejerna på en, pappa trodde nog han skulle klå mig men tänk så fel han hade. Jag vann och det var längesedan jag gjorde det, brukar inte gå så bra för mig när jag bowlar längre. Men det var kul att det gick bra och att jag klådde pappa :)

På kvällen sen så hämtade Martin Madelene och Pernilla i Helsingborg och vi andra gick på hockey i Ängelholm. Blir lite körande fram och tillbaka för att få ihop det så att alla som vill ska kunna gå på hockey och de som inte ska gå på hockey ska få passning. Rögle mötte Tingsryd hemma och Tingsryd är ett av bottenlagen så jag var helt övertygad om att det skulle bli en enkel match med många mål. Men första målet kom inte förrän i tredje perioden och det satt långt inne. Men sen rasslade det till och matchen slutade 3-0 men målen skulle kommit tidigare och varit fler, men men. Rögle ligger kvar på sin 3e plats och är än så länge direktkvalificerade till kvalserien. Nu är det inte många matcher kvar och det gäller att slå Leksand borta imorgon och Malmö hemma på fredag för att vara säkra på att behålla den platsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar