söndag 27 februari 2011

Minishopping

Blev att Madelene och jag åkte en sväng till Väla igår, vi va så uttråkade här hemma och jag hade massor med tråkgöra som skrek på mig. Men kände verkligen inte för att fixa med städ och tvätt igår, vissa dagar är det ju så plus att det är mycket roligare med shopping. På Väla mötte vi upp min pappa och systrar. Började inne på Grizzly där jag skulle ha mat till lille Budda och Madelene tyckte det var spännnade att gå o titta på alla djurleksakerna och sprang med sitt lilla pekfinger i vädret och sa titta många många gånger. Fiskarna var också fina och spännande tyckte hon, tyvärr så var det inte så många kaniner eller liknande i affären så det hände inte så mycket i de burarna. Innan vi gick in på själva Väla för att handla det vi egentligen åkte dit för så gick vi in en runda på Toysrus och det va ju precis lika spännande som djurbutiken om inte ännu lite roligare. Det var en fröjd för ögat att se lilla hjärtat gå runt i gångarna och titta och utforma sitt lilla oh med munnen. Inne på Väla blev det köpt ett par varma vantar, ett par mockasiner och även ett par nya jeans som jag bara inte kunde motstå. Det va extrapris på dem bara tillfälligt över dan så jag slog till på dem och Madelene gillade dem :) Som vanligt blev det Madelene som fick shoppat, men mycket roligare att handla till henne!

När vi kom hem vid typ halv sju tiden hade jag en väldigt väldigt trött liten tjej med mig hem så det blev sängen direkt för henne. Efter nattning av Madelene och kvällsmat så blev det lite mys i soffan med chips o dipp till Melodifestivalen på tvn. Och faktiskt var det så att det var de två låtarna som vi tyckte var bra som gick vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar