lördag 12 februari 2011

På bättringsvägen

Ja nu är vi på bättringsvägen här hemma, hela familjen drabbades av en ordentlig förkylning men det känns som vi är lite bättre allihopa. Den här jävla hostan kommer vi nog tyvärr ha gott av länge. Det är så kul att Madelene börjar bli sitt vanliga busiga jag igen, det har vi saknat. Men med all energi tillbaka kommer alla hyssen också men hellre det än en sjuk liten tjej. Än så länge går det bra att sova i sin egen säng också, jag var ju rädd att det skulle bli konflikt där men det blev det inte så jag oroade mig i onödan. Hon har nu sovit i sin säng två nätter i rad och denna blir förhoppningsvis den tredje. Så nu sover vi gott alla tre om nätterna :)

Idag har vi varit ute på liten shoppingrunda Madelene och jag åkte till Väla med Beatrice. Var på jakt efter ett par nya skor till Madelene att ha nu på dagis men det var minsann lättare sagt än gjort. Åkte till Skopunkten och tänk det tog en hel timme där inne för att hitta en ynka par skor till hennes fötter. Undra hur skotillverkarna tror att små bebisfötter ser ut? För det va bara ett par som passade Madelenes fötter. Skorna är alldeles för smala vid vaden så hon får inte i foten, inte ens ett par vanliga fodrade gummistövlar kunde hon få på fötterna. Hoppas det blir lättare att hitta skor sen när hon blir lite större.

Nu blir det mys med min älskade Martin i soffan med chips och dippa framför Melodifestivalen, får väl se om vi orkar se hela, känner mig lite trött och sliten nu faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar