söndag 5 juli 2009

Agilitytävling i Bjuv

Andra dagen i Bjuvscupen och idag var vi med och tävlade. Var lagom väder, lite klibbigt men det funkade. Detta blir nog tyvärr min och Zigges sista tävling på ett tag eftersom kroppen inte riktigt är som den brukar nu så här långt in i graviditeten.

För omväxlings skull så började vi med hopp brukar inte vara så. Tyvärr var där inga upphoppningshinder så eftersom vi inte tränat på ett tag så hade jag inga höga förhoppningar på hur detta skulle gå. Men jag var verkligen supernöjd. Det var lite klurigt i starten och jag gjorde väl fel men jag hade tur och fångade upp honom så vi kunde ta oss vidare, men fick en vägran. Slalom var hur fint som helst, men fick en vägran på tunneln efter, jag vek undan för tidigt. Så vi kom i mål med 10 fel och klarade ref tiden! Blev verkligen kanonglad, tycker ju egentligen att det är allt eller inget som gäller men just idag blev jag så glad att vi inte blev diskade och det räckte till en sjunde plats!

När det sedan var dags för agilityloppet så gick allt hur bra som helst fram tills han tog fel tunnelingång, efter A-et så stod ett hopphinder men också en tunnelingång och den lockade tydligen mer när inte matte visade vart han skulle. Så det blev disk men ändå nöjd med hur det loppet gick. Känner mig nöjd och det var en bra avslutning. Ska fortsätta träna men tävlandet läggs på hyllan nu, förhoppningsvis kommer vi igen till nästa säsong!

1 kommentar:

  1. Bra du lyssnar på kroppen. träna på bara. hoppas allt e bra med er. vilken v e du i nu? kramen

    SvaraRadera