torsdag 2 juli 2009

Ännu mer bad

Fick verkligen smak på det här med att bada, det är ju verkligen kanonskönt. Gick upp i tid idag och konstaterade att det faktiskt var fint väder idag också. Så Malin och jag åkte till sjön idag med och denna gången fick Zigge och Budda följa med. Löjliga jag blev helt nervös när vi satte oss i bilen och undrade hur det skulle gå med mina och hennes hundar. Men det visade sig att jag oroade mig helt i onödan. När vi väl var på plats och jag hade simmat över med hundarna så gick det hur bra som helst.

Zigge som inte är jätteförtjust i vatten blev glad när han kom i land och njöt av att kunna springa rundor på ön, han kollade läget och kissade nog på vart enda litet träd! Budda däremot plumsade glatt ner i vattnet men blev förvånad när bottnen helt plötsligt försvann och han var tvungen att simma. Men när han lärt sig så gick det kanonbra, han verkligen njöt av att simma runder, upp o ner i vattnet hela tiden. Mitt hjärta smälte när jag såg hur mina pojkar njöt!

Men nu är det trötta mina små pojkar efter att ha varit ute o badat i tre timmar! Helt otroligt vad tiden går fort när man har roligt. De är helt slutkörda nu och ligger och sover båda två. Behöver inte ha dåligt samvete när jag lämnar dem sen vid fyra när jag åker och jobbar.

1 kommentar: