onsdag 9 januari 2013

Leverans från Kina

Ibland behövs det ingen speciell anledning för att skämma bort sina barn lite, våra barn är de underbaraste som finns och ibland är det den enda anledningen som behövs, att de just finns till. Så för några veckor sedan bestämde jag att nu var det ett sådant tillfälle. Martin har upptäckt AliExpress en sida där man köper saker direkt från Kina, typ allt tillverkas ju där ändå så kan man slippa några mellanhänder. Priserna är låga men det tar ett par veckor att få grejerna levererade. Eftersom han köpt en del därifrån så ville jag också testa och vad köper jag då? Jo jag köper nallar till barnen :) Mimmi och Musse Pigg som ett par köper jag. Madelene fick Mimmi påslakan av farmor och farfar i julklapp som hon blev glad för och hon gillar Mimmi så jag tyckte det var klockrent. 118 kr fick jag betala för båda två (ca 33 cm stora) och det tycker i alla fall jag är ett kanonpris. Nu gäller det bara att jag inte fastnar i köpträsket och handlar massa saker från den sidan bara för att det är billigt :)

Igår kom avin att mitt paket hade kommit till Klippan, innan jag hämtade Madelene på dagis så hämtade jag paketet på posten. Jag tycker om att ge mina barn saker för det är så kul att se så glada de blir. Båda två blev glada för sina nya fina nallar och Madelene kommenterade Mimmis fina rosa klänning "samma sån som jag har ju, så vacker o underbar". Nu efter kvällsmaten idag så dansar hon med Mimmi som fått låna hennes ring och säger "jag älskar hon mamma" och i nästa andetag säger hon "och jag älskar dig också". Som jag njuter varje gång jag hör henne säga de orden. Hon är allt bra underbar vår lilla tjej!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar