tisdag 15 januari 2013

Vinter igen

När jag var uppe på toaletten inatt så såg jag till stor förvåning att det redan var ljust ute men klockan var ju bara halv tre så först fick jag inte riktigt ihop det hela. Men såg jag till min stora glädje att det ju var som det snöade för fulla muggar och det hade redan kommit jättemycket snö. Tänkte på hur glad Madelene skulle bli när hon vaknade och såg all snön och sen gick jag och la mig igen. När det sedan var dags att gå upp ett par timmar senare och Martin visade Madelene snön utanför hennes fönster blev hon glad och hennes förvånade min var obetalbar. Efter frukost var det dags att dra oss till dagis, och eftersom det kommit ca 1 dm snö under natten så var ju pulka det självklara valet. Gillar att göra såna småsaker i vardagen, det betyder så mycket och kostar så lite. Men det är helt klart skillnad på att dra pulka i ny fin pudersnö, det är mycket tyngre :) Där går jag och drar och hon hejar på "fortare mamma, fortare" jag ökar tackten lite enligt önskemål och plötsligt går pulkan väldigt enkelt att dra. Vänder mig omedelbart om och ser hur Madelene ligger i en snöhög och skrattar, min lille goding! 

Helt underbart att vi fått lite vinter igen, hoppas nu denna vita fina snön får ligga ett litet tag. Det piggar upp när det kommer snö för allt blir ljusare, och ljus blir man ju glad av. När jag hade lämnat lilla hjärtat på dagis så tog jag några bilder med mobilen på vägen hem. Blev väl sådär men de får hänga med ändå för det är ju fint med snö! 




Gatan



1 kommentar:

  1. Härligt!
    Själv vill jag ha bort snön. Fokuserar stenhårt på löpträning och det rimmar dåligt med snö!

    SvaraRadera