torsdag 31 januari 2013

Vaccinationer

Denna dagen har gått i ett känns det som. Känns skönt när det händer lite så får jag tankarna på lite annat och kommer ur den där mörka gropen jag sitter i ibland. Martin har jobbat hemifrån idag och fixade lite sovmorgon till mig eftersom jag inte hade några tider att passa på morgonen. Att sova till nio i morse gjorde verkligen susen och kände mig mycket piggare och gladare när jag vaknade än vad jag gjorde när jag skrev gårdagens inlägg. Konstigt det där hur humöret kan svänga så.

Idag har det också varit dags för den årliga vaccinationen för Zigge och Budda. Tänkte när jag bokade tiden att det skulle inte vara några problem att hinna klämma in det innan jag skulle till jobbet. Men det visade sig bli tajt med tid ändå. Var hos veterinären kl 10 och var inte hemma igen förrän strax efter 11. Nu skulle visserligen veterinären kolla på Buddas öra också så det blev en hel del extra väntetid, men så fick han också medel till sina öron. Han har problem med dem jämt och ständigt känns det som och nu har han fått svamp igen. Hoppas nu bara vi kan bli av med det efter denna behandlingen för det är synd om honom lilla hjärtat.

När jag var färdig hos veterinären var det i princip bara att släppa av hundarna hemma, byta kläder och sätta mig i bilen och köra till jobb. Har nu varit hemma en stund och kunnat mysa lite med Martin, men nu börjar det dra ihop sig och bli dags för sängen. Klockan brukar ju inte bli så här mycket så det är inte konstigt att det kliar i ögonen nu. Lite tur eller vad jag ska säga att jag har hoppat på den här bloggutmaningen för annars hade jag garanterat inte skrivit något idag. Men nu stämplar jag ut och hoppas på en bra dag imorgon med!


#005

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar