söndag 27 januari 2013

Utmana mig själv

Jag har tidigare i år hoppat på en fotoutmaning som går ut på att man under året ska ta och publicera 365 bilder, varje bild har ett eget tema och än så länge ligger jag ganska bra till i den utmaningen. Tycker det är kul att ta kort och med denna utmaningen så blir det att jag tänker lite annorlunda när jag tar bilder vilket är riktigt kul. Dessutom blir det att jag faktiskt avsätter en liten stund till redigering mm som jag tycker är superkul och det blir viktig egentid för mig. Hoppade på denna utmaningen 2011 också men då fick jag bara ihop 79 bilder innan det liksom dog ut. Denna gången hade det verkligen varit kul att lyckas få ihop alla 365 bilder och det är mitt mål. Eftersom det blir mycket bilder lägger jag mina bilder på Min fotoblogg

Som om denna utmaning inte räcker så har jag nu bestämt mig för att hoppa på en utmaning till. Har länge velat komma igång och blogga mer, verkligen damma av bloggen och bli bättre på att skriva. Så efter att ha funderat ett tag så hoppar jag nu på utmaningen #blogg100 som går ut på att under 100 dagar publicera ett inlägg om dagen. Eftersom jag hänger en del på G+ så har jag sett att en del där också hoppat på utmaningen så det ska bli kul att följa dem och se vad de skriver utanför plusset. Det ska bli spännande att se hur jag klarar denna andra utmaningen, räknar väl inte med massa långa djupa texter men kul att skriva ändå. Eftersom det tog lite tid innan jag bestämde mig så ligger jag nu lite efter eftersom jag kommer igång fyra dagar efter start, blir ju målgång fyra dagar senare också vilket borde vara den enda skillnaden. Hoppas detta får lov att räknas som första inlägget :)

  • #Blogg100 startar onsdagen den 23 januari 2013
  • Varje dag, 100 dagar i rad, måste minst ett nytt inlägg publiceras på din egen blogg.
  • Tagga varje inlägg med taggen #blogg100
  • Det finns inga krav på hur långt inlägget ska vara. (Ett inbäddat youtubeklipp är också ett inlägg).
  • Det är helt okej att förhandspublicera inlägg, men det blir kanske roligare att skriva tätare inpå själva publiceringen."

  #001

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar