måndag 28 januari 2013

Nattjobb

Det är nu ungefär 1,5 vecka sedan jag tog mig i kragen och ringde upp min gamla arbetsgivare och ville komma tillbaka. Till en början är det timanställning men vem vet det kanske kan resultera i något vikariat längre fram, kanske ett sommarvikariat. Hur som helst så känns det skönt att vara igång igen och jag har redan varit inne och jobbat två pass och har tre arbetspass inbokade denna veckan, varav ett i natt. Så eftersom helgen var seg (efter mitt första nattpass på länge länge) så blev det inget gjort här hemma. Och knäpp som jag är så vill jag inte åka och jobba utan att ha gjort det fint här hemma först. Så idag har jag tagit tag i hemmet och fått det städat och fint. I alla fall bottenvåningen, resten får jag hoppas jag orkar ta imorgon. Kommer kännas skönt att lämna över till Martin när han kommer hem, skönt att veta på jobb i natt att jag gjort lite nytta innan jag åkte hemifrån.

I skrivande stund är Mikael i full gång med att rätta till ordningen igen så hur det ser ut när Martin kommer hem är jag inte så säker på. Men det har i alla fall varit fint en liten stund :)


#002

1 kommentar:

  1. Var inte för hård mot Martin! Han är ju bara man.
    Önskar dig lycka till på jobbet!

    SvaraRadera