fredag 11 januari 2013

Svängande humör

Denna veckan har mitt humör svängt något enormt. Ena minuten har allt varit frid och fröjd för att andra minuten rasar hela min värld för absolut ingenting. Okey det har väl inte varit minutvis men oj vad det har svängt. Kan bara hoppas att min omgivning inte har märkt av det så mycket eller kommit i kläm på grund av det. Det är egentligen inget dåligt som hänt denna veckan, det har varit en bra vecka så det är ännu mer obegripligt för mig då varför jag känner som jag gör. Men idag är det helt uppåt väggarna, idag är det ju dessutom fredag som jag längtat så mycket efter. När Martin kommer hem i kväll så börjar ju helgen och då blir det mys. Hade planerat att åka till Väla också idag med barnen för att se om vi kunde hitta en 20-års present till min syster som fyller imorgon. Detta vet Madelene om och hon har också sett framemot att åka till Väla. Men nu känner jag mig inte alls sugen tyvärr. Tänker att jag måste städa innan vi åker annars blir det inte gjort idag heller och jag vill ha fint omkring mig. Nu har jag i min irritation iaf fått städat halva nedervåningen och passar på att skriva detta medans golvet i lekrummet torkar.

Idag är det inte mycket som är rätt eller bra. Tittar mig i spegeln och tycker inte om personen som tittar tillbaka. Just idag känner jag bara att det är en hemsk person i andra sidan spegeln, jag vill ju vara den där harmoniska och nöjda personen, varför ska det vara så svårt att känna sig tillfreds med sig själv? Jag har verkligen inget att tjura över egentligen men just en sån här dag så retar jag mig på precis ALLT. Tyvärr märker Madelene av detta och frågar mig stup i kvarten "mamma, e du glad?" och så kommer det dåliga samvetet och allt går ett varv till.

Jaja nu får det väl vara slut på mitt svammel. Jag har ju fortfarande resten kvar att städa innan vi kanske beger oss iväg. Vet inte vad jag trodde jag skulle åstadkomma med detta inlägget men det kändes skönt att skriva av sig lite. Pust.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar