fredag 4 januari 2013

Nytt år!

Nu är det nytt år igen, tror jag hoppar det där med att resumera det gångna året faktiskt. Det hade varit så mycket lättare om jag hade varit flitig på att blogga. Det är verkligen en sak som jag vill ta upp detta året för det är så otroligt kul att se tillbaka på vad man har hittat på.

Nyårsafton tillbringade vi hemma tillsammans med min familj och Pontus. Vi spelade spel, grillade, åt ostbricka och tittade förstås på Grevinnan och betjänten. Spelade lite till och åt lite godis. Madelene höll sig vaken och skulle minsann inte gå och lägga sig, hon ville ju vara med oss andra och är det nån gång man ska få vara uppe så länge så är det ju på självaste nyårsafton. Förra året var hon jätterädd för fyrverkerierna och vi fick gå in med henne så därför var jag lite orolig att hon skulle bli rädd även denna gången. Men icke, ett år gör stor skillnad och denna gången tyckte hon det var kanon kul när det smällde. Det var till och med någon som hade fyrverkerier som inte lät något utan det var bara färg, men då sa hon "Det ska ju smälla". Och alla de fina färgerna pekades ut och fascinerade henne.

Efter tolvslaget fick vi henne i säng och vi vuxne kunde spela klart Monopol. Det är egentligen inget favoritspel men eftersom det är i princip det enda spelet som Martin spelar så får det gå. Och visst är det kul när man inte är den som åker ut först i alla fall. Denna gången var det Pontus som gick i konkurs först av alla och detta till Martins stora lycka för då slapp han vara först ut. Men då kunde ju Pontus koncentrera sig på att vara bank på heltid och det var ju också bra. När det började närma sig slutet trodde jag verkligen att jag hade segern som i en liten ask. Men plötsligt vände det för Pernilla och hon vann till slut, då hade vi redan tippat mig som vinnare och planerat lägga ner spelet i förtid eftersom jag ledde så överlägset. Men det är verkligen inte över förrän det är över och Pernilla blev överlycklig att hon vann!



Hoppas 2013 har mycket bra att erbjuda! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar