onsdag 19 augusti 2009

Jävla beslutsångest

Fy fan vad det är jobbigt att ha sån beslutsångest som jag har. Var på IKEA igår med familjen, pappa skulle köpa en ny byrå till mig och Martin för vår gamla är helt paj, tack pappa för att du är så snäll! Det var bestämt att det skulle bli en MALM-byrå med 6 lådor men sen vilken färg. Jösses vilket projekt att bara välja färg. Kunde inte bestämma mig, Martin fick ta kort på sovrummet och de andra möblerna som var i, men det gick ändå inte så vi gick till restaurangen och åt på saken tänkte det skulle hjälpa att fundera på det över en bit mat men nej!

Efter att vi hade ätit så gick vi tillbaka till byråarna och jag valde mellan ek och svartbrun. Jag gillar verkligen de svartbruna möblerna som IKEA har men hur skulle den passa in i sovrummet? Skulle ekfärgen passa bättre? De möblerna vi har i sovrummet idag matchar inte för fem öre och det har inte stört mig innan men så kunde jag inte låta bli att tänka att den svartbruna kanske gör att det blir för stor skillnad på möblerna. Men sen ska vi ju inte bo i detta huset för evigt heller och vi vet ju inte vart vi kommer att hamna sen, blir kanske inte ens samma möbler i det nya sovrummet.

Efter mycket om och men och att jag visade bilden och diskuterade med säljaren som var väldigt trevlig så blev det en svartbrun eftersom jag tycker den är finast. Kände mig helnöjd med det beslutet igår men nu idag när jag vaknade så kunde jag inte låta bli att tänka att en byrå i ek kanske hade varit bättre. Suck, fy vad jobbigt detta är, jag vet att jag är löjlig men sån här är jag! Tänk så mycket lättare det hade varit om vi hade haft jättemycket pengar och kunde köpt ett helt komplett sovrum i tex MALM eller om vi hade bestämt från början när vi flytta ihop att alla möbler ska vara tex björk i sovrummet. Men nu är vi ju inte så rika så det har blivit nått loppisfynd här och lite nytt där och det är svårt att få det att matcha, men hur viktigt är det egentligen att möblerna i ett rum ska matcha? Huvudsaken är väl ändå att man själv trivs, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar