måndag 24 augusti 2009

Jobb och loppis

Vilken helg det varit, har knappt fått gjort ngt mer än att jobba. Jobbade i fredes, delad tur i lördes och söndes. Delad tur innebär för dem som inte vet att man jobbar 7-12.30 och 16-21. I lördes åkte jag bara hem och vilade imellan och igår åkte jag och Martin iväg på loppis utanför Eslöv! Hade väl egentligen inte tänkt klpa något speciellt men nu blev det så att jag handlade både en liten byrå och en spegel.

Byrån blev en perfekt liten hallbyrå med 3 stora lådor och 2 mindre lådor. Den blir perfekt att ha vantar, mössor, hallsdukar och koppel till hundarna i. Zigge och Budda kan tom få varsen egen liten låda :) Priset var hur bra som helst också, 50 spänn gav jag för den byrån. Blev en helfigursspegel också, och som jag har letat efter en som ska vara tillräckligt smal för att hänga på väggen här uppe. Vägrar liksom ge 400 kr för en ny, har inte de pengarna. Ska bli så skönt att kunna klä mig här uppe och se hur det ser ut utan att behöva springa ner för att kunna se i spegeln. Detta fynd kostade 30 kr. Helt otroligt vad man man fynda på loppis alltså!

Ska försöka göra lite nytta nu innan jag ska iväg till jobbet, jobbar 15-21 idag så det var skönt att få sova ut lite, men känner mig fortfararande trött och hängig. Ska nog se om jag inte kan ta bilder på mina fynd också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar