söndag 9 augusti 2009

Tankar

Ja det är mycket tankar som snurrar i huvudet ibland. Vaknade härom natten och tänkte shit, om bara 13 veckor ska vi ta hand om en liten bebis och det är ett ansvar livet ut. Jag har länge längtat efter barn men nu är det helt plötsligt så nära och alla möjliga tankar dyker upp. Jag vet att VI kan ge ett litet barn allt den behöver men ändå är dessa konstiga tankar här ibland. Barn är helt oförstörda och oskyldiga när de föds och det är vi, Martin och jag som ska lära den allt den behöver kunna, rätt och fel mm.

Idag har jag varit HELT ledig men visst är det konstigt att när man har en ledig dag inte får gjort nånting vettigt. Det har visserligen varit skönt att bara ta det lugnt men detta har varit en skum dag, dagen började bra men sedan frukosten så har jag mått konstigt, kan inte riktigt beskriva men lite som en degklump som mår illa och känner sig konstig i halsen. Har inte haft ork till ngt men har ändå fått handlat, tvättat och klippt Martins hår, men helt utan energi liksom. Detta har varit en sån dag när jag bara går o väntar på att klockan ska bli kväll så man får gå o lägga sig och kolla på film i sovrummet, känns ju totalt meningslöst men har såna dagar ibland!

1 kommentar: