söndag 2 augusti 2009

Nytt golv!

Igår var min mormor och morfar nere på besök och skulle hjälpa oss att lägga det nya golvet i barnrummet. Jag jobbade till kl 13 och de kom väl ner vid tio tiden så när jag kom hem från jobbet så var de nästan helt klara. Helt fantastiskt blev det med ljust och fint klick-golv. Tur vi hade att mormor o morfar skulle ha nytt golv i sitt kök så att vi kunde få det gamla! Blev verkligen ett helt annat rum, hoppas bebis kommer att trivas :)

Åkte iväg en snabb sväng till Bauhaus också och köpte nya lister så att det blev matchande i hela rummet, fanns tidigare två olika modeller och jag tycker det är mycket snyggare när det är enhetligt. Min duktiga morfar passade på att fixa lite annat också när han ändå var i farten. Han satte upp gardinstång i barnrummet, fixade garderobsdörrarna och fixade vår badrumsdörr så att den går att öppna utan att den skrapar i mattan. Blev grillat på kvällen och det var hur gott som helst när man fixat en hel dag!

När mormor och morfar sedan åkte hem vid nio tiden så fortsatte vi fixa, vi kunde inte låta bli att sätta ihop spjälsängen och sätta skötbordet på plats. Det är mkt möbler som ska gå in på liten yta så det blev lite trixande innan vi kom fram till vad vi tyckte var den bästa lösningen. Blev tom liten myshörna också. Ska ta bild på det sen när det är helt färdiginrett, fattas ännu en byrå men den står hemma hos pappa så den ska bara komma hit.

Tog tyvärr ingen "riktig"förebild men ska se om jag hittar en
gammal sen. Här är iaf den gamla mattan som vi hade ovanpå heltäckningsmattan.

Förebild från en annan sida av rummet

Efter: Med det nya golvet och garderoben på plats igen, snyggt
tycker jag hur garderoben liksom smälter in!

Annan sida av rummet

Så här trötta var vi allihop när vi gick o la oss vid tolv tiden och
Zigge har magen full med mormors hembakade bullar :)

Låt mig sova säger en trött Zigge!

1 kommentar: