söndag 20 december 2009

Fjärde advent

Ja nu brinner alla fyra ljusen i ljusstaken här hemma och snart är det jul. Det har verkligen vräkt ner snö hela natten och hela dagen. I morse när jag skulle ut och köra så hade jag väl typ en decimeter snö att sopa undan först. Gillar verkligen att det är snöigt ute, blir lite mer julkänsla då. Har inte haft riktigt julkänsla på många många år men denna julen är det lite mer julkänsla än vanligt. Den 17 december 1998 (en vecka innan julafton) föddes och dog min lillasyster Paulina, jag var då 12 år gammal. Värsta julen någonsin, och jularna efter det var inte heller juliga. Sen dog min mamma den 20 februari 2005 vilket var den absolut värsta dagen i hela mitt liv. Så det har hänt mycket sorgligt som gjort att det här med jul inte känts så kul.

Men detta kommer bli den bästa julen någonsin, nu har jag så mycket att samtidigt vara glad för. Jag har min älskade dotter Madelene som förgyller mitt liv på så många olika sätt. Älskar henne enormt och hon är det bästa som hänt mig!

1 kommentar: