tisdag 15 december 2009

Utflykt till Malmö

Igår var jag och Madelene på utflykt. Passade in hennes matning med när tåget gick. Men precis när vi var klara att köra så känner jag hur hon har bajsat. Vilken tajming alltså, så det var bara att springa in och byta på henne och sen åka iväg. Blev lite stressigt men vi hann med tåget. Konduktören var snäll för jag hann inte lösa biljett men jag fick åka med ändå om jag löste den i Malmö istället. Mitt nya jojo-kort funkade inte som det gamla så det var därför jag inte hann med. Madelene reagerade inte ens när jag tog henne ur bilen utan sov när jag la henne i vagnen och sen sov hon hela vägen till Malmö också, tänk vad det måste ha skakat skönt i vagnen när vi åkte tåget :)

När vi var framme så gick vi en sväng, kollade in julskyltningen och tog en runda på Hansa, hade Madelene varit lite äldre så hade hon fått sitta i tomtens knä, för inne på Hansa så hade de en sån riktig mysig tomte som satt och tog emot barnens önskningar. Gick en liten runda på stan och jag konstaterade snabbt att det var en del affärer som verkligen inte var barnvagnsvänliga, affärer som jag tidigare har besökt men inte tänkt på hur besvärligt det är att komma in i om man har vagn. Men mysigt hade vi. När Martin slutade klockan fyra så gick vi upp till hans jobb så han fick visa upp sin lilla tjej. Så där gick han så stolt och visade upp henne :) Och hon sov fortfarande, kika lite mot slutet men somnade om igen. Innan vi tog tåget hem så åt vi på Burger King. Så nu har jag äntligen varit i Malmö och fått lite mer julstämning, får liksom det när man ser alla ljus och när barnen åker skridskor på isbanan. Och vår snälla lilla flicka låg snällt i vagnen och sov hela tiden!

Madelene sover gott på tåget
Julsmyckat och mysigt Hansa
Massa ljus i hela stan, mysigt
Isbanan och det stora Malmöhjulet, jag va sugen på att åka men
det ville inte Martin...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar