lördag 5 december 2009

Så här långt...

...idag så har jag fått gjort lite av det som jag hade tänkt att jag skulle göra idag. Känns som jag håller på att få Martins förkylning vilket inte är så kul, när jag vaknade så var min första tanke bara 5 minuter till men det ville minsann inte Madelene. Så vi kom väl upp strax efter nio och då var hon matad och klar. Efter vår frukost skulle jag äntligen göra hand och fotavtryck på tösen, men det visade sig att vi hade för lite salt hemma så det blev bara fotavtryck idag och tar händerna imorgon!

Efter att jag lekt konstnär och bakat trolldeg och tryckt Madelenes fötter i geggan så var det dags för första badet! Hon har inte badat innan för det har inte behövts, det behövdes egentligen inte idag heller men va kul och se vad hon tyckte om det. Så små barn blir ju inte smutsiga så som vi vuxna så det räcker ju att tvätta av dem med tvättlapp. Vi gjorde misstaget att inte mata henne innan för hon var hungrig i badet så det blev bara en snabbis men det verkade som hon gillade det! Efter badet fick hon mat och sen låg hon och jag och gosade hud mot hud en stund och det va supermysigt!

Nu har vi precis kommit in efter en långrunda med hundarna, det är så härligt att vara ute och promenera hela lilla familjen. Njuter verkligen varje sekund, jag är lyckligast på jorden just nu! Madelene sover gott efter promenaden så nu hade jag tänkt fortsätta beta av saker att göra som jag har på min lilla lista. Men som Martin sa, undra hur mycket av det jag egentligen kommer få gjort!?!?!
Små fotavtryck!
Skönt att bada!
Mysigt att ligga i vagnen när vi är ute med hundarna!
Kolla! Martin kan både köra vagn och gå med hundarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar