tisdag 22 december 2009

Hej mitt vinterland....

Så mycket snö har vi här hemma så att när man kör på vår lilla grusväg på väg hem så tänker vi på den julsången direkt. Det är hur mysigt och juligt som helst att köra ner för den lilla backen och se hur snön ligger vit och fin på marken och i träden. Hoppas att de kommande vintrarna kommer bjuda på lika mycket snö, vi vill bara vara ute och härja i snön, både jag och Martin är som två barn. Än så länge är ju Madelene alldeles för liten för snön men hoppas som sagt att det kommer vara lika mycket snö när hon blir lite större.

Zigge och Budda verkligen älskar snön, jag gjorde en snölyckta när vi kom hem från Familia (vi var där och köpte vinterskor till Martin) det var många många år sedan jag gjorde en snölyckta sist. Det blev nog inte den finaste jag gjort men det blev en snölyckta efter lite motarbetande från Zigge och Budda, för om matte gör en snöboll så är den ju vår, hon ska ju kasta den så vi kan fånga den och döda den i luften. Så när jag la snöbollarna på trappan och skulle börja göra nästa så hade någon (Budda) varit och hämtat det han trodde var en leksam till honom. Så mellan varven fick jag busa lite med dem också så min lyckta fick vara ifred.

Nu när jag var ute och gick kvällsrundan med vovvisarna så såg jag till min förtvivlan att det var 0-gradigt ute. Jag vill ju att det ska vara kallt så snön får ligga så fint som den gjort nu i en veckas tid. Blir inte samma vintriga och juliga känsla när man ser hur det håller på att töa på gårdsplanen. Hoppas på minusgrader snart igen. Och min snölyckta är ett minne blott, när Martin släppte ut hundarna i trädgården tidigare så har de väl plockat snöbollarna och lekt med dem för den var helt trasig...Men vad gör det när de hade kul =) det är ju bara snö!

Kolla in trädgården :) Verkligen vinterland (ca 25cm)
Zigge poserar med snölycktan
Min fina fina Budda som la sig lite ivägen
Tänkte tagit bild när det va mörkt ute också men tur att
jag tog denna. Man ser lite att det lyser i den iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar