måndag 14 december 2009

Lucia och tredje advent

Ja tänk vad tiden går, igår var det redan dags att tända det tredje ljuset i adventsljusstaken och Lucia. Madelene och jag trotsade min förkylning och åkte och firade Lucia med min pappa och mina systrar. Min lillasyster Pernilla som sjunger i kören var med i luciatåget som var i kyrkan. Hon var jätteduktig och det var mysigt att se luciatåg live, mycket mysigare än att se det på tvn. Så nu har lilla Madelene varit i kyrkan för första gången också och hon skötte sig exemplariskt, hon sov hela tiden. Men jag däremot satt och hostade och störde :)

Efter luciatåget så var det fika i församlingshemmet och där träffade jag en gammal klasskompis, det var väldigt längesedan vi sågs och hon kikade på det lilla underverket! Madelene är verkligen det viktigaste i mitt liv, tänkt att så mycket kan ändras på så kort tid, mammas lilla skatt är vad hon är! Innan jag åkte hem igen så åt jag middag hemma hos pappa och Beatrice och Marlene var snälla och rastade mina hundar också när de ändå skulle ut, så när vi kom hem så kunde vi gå o lägga oss och mysa med Martin direkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar